vrijdag 23 mei 2014

T-Workx organiseert voor het Landelijk ServiceManagers Overleg een workshop over “de wendbare zorgorganisatie”.

De gezondheidszorg is sterk in beweging. 
De veranderingen volgen elkaar steeds sneller op en de impact van veranderingen is steeds groter.
Zorgorganisaties moeten strategisch wendbaarder worden om te kunnen overleven.
Uit recent onderzoek blijkt echter dat het adaptief vermogen van de meeste zorgorganisaties onvoldoende is.
Organisaties moeten de omslag maken van besturen naar ondernemen, van aansturen naar zelfsturing, van top-down naar bottom-up, van beheersen naar loslaten en van hiërarchisch leidinggeven naar verbindend leiderschap.
In deze workshop krijgen de leden van het Landelijk ServiceManagers Overleg inzichten en handvatten voor het wendbaarder maken van hun ledenservice.
Ze kunnen daardoor sneller en flexibeler anticiperen op veranderende omstandigheden en sneller en beter kansen benutten.
De ledenservice 
heeft een prominente rol in de marketing- en communicatie-activiteiten van een zorgorganisatie.
Vaak zijn duizenden huishoudens lid en kunnen daarmee een beroep doen op aanvullende zorg en servicediensten.
Het ledenpakket is een onderdeel van een dienstverleningsconcept en middel om zorg voor zo veel mogelijk mensen en op zo veel mogelijk manieren bereikbaar te maken.
Groei wordt gerealiseerd door verhoging van het gebruik van bestaande producten, uitbreiding van producten en toename van het aantal zorgklanten en leden.

Een callcenter of servicecentrum vormen hierbij een belangrijke rol in de ondersteuning.

Strategisch relatiebeheer
Door marktwerking in de zorg krijgen ledenorganisaties met steeds meer zakelijke relaties te maken.
Denk hierbij aan zorgkantoren (AWBZ), zorgverzekeraars (ZVW) en gemeenten (jeugdzorg, WMO, participatie) tot verwijzers, ketenpartners, financiers, wooncorporaties en toeleveranciers.
Zo professionaliseert de inkoopzijde zich in snel tempo (gemeenten).
Dat blijkt bijvoorbeeld uit een toenemend aantal professionele inkopers, professionalisering van het inkoopproces (aanbesteding-procedures) en het gecentraliseerde en gecoördineerd inkopen op holdingniveau of door inkoopcombinaties.
Deze ontwikkelingen vragen om professionalisering van de verkoopzijde, ook bij zorgaanbieders.
De oplossing ligt in de invoering van een zelforganiserend accountteam waarbij strategisch relatiebeheer één van de kritieke succesfactoren is.
Het resultaat is een slagvaardige en resultaatgerichte ledenorganisatie waarmee men de klantbinding versterkt en het aantal klanten uitbreidt.

Meer informatie over de workshop "de wendbare zorgorganisatie"
Wilt u meer informatie over de workshop "de wendbare zorgorganisatie en het realiseren van een zelforganiserend en taakvolwassen accountteam, neem dan contact met ons op.
Wij zijn u graag van dienst.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten